Vertaal de historie naar E-commerce
Venovi.de
Boomkwekerij De Combinatie Mauritz, kan terugkijken op een jarenlange traditie: het familiebedrijf werd in 1860 opgericht door de voorouders. Sindsdien zijn ze experts in het planten en verzorgen van bomen. Op meer dan 160 hectare koesteren en verzorgen ze meer dan 175.000 bomen met vakkennis en passie. Het assortiment bestaat uit fruitbomen, sier- en vormbomen, laanbomen en groot assortiment meerstammige bomen. Veel van deze bomen worden gekweekt in potten waardoor de bomen het hele jaar leverbaar zijn. Om in te spelen op de toekomst heeft de familie besloten te starten op de Duitse online markt door te profiteren van de jarenlange ervaring.
Van A-Z.
Positionering
Als archetype namen we de HERO als uitgangspunt. Het is duidelijk dat de Combinatie Mauritz marktleider is in de export van bomen in Europa. Deze autoriteit en historie zal nu worden vertaald naar de particuliere markt. Daadkracht, nuchterheid, traditie en duurzaamheid zijn de uitgangspunten voor de merkwaarden. Als slogan: ‘Alte tradition, neue Generation’.
Branding
De branding is gebaseerd op een combinatie van ‘bomen’ + ‘verschillende generaties’ + ‘switch naar ‘nieuwe generatie’. Het logo wordt ondersteund door jaaringen van een boom wat staat voor jarenlange ervaring, de kern van de onderneming en een natuurlijk product.
Webdesign
Het webdesign vertaald de positionering en de branding in een strakke webshop. Tijdens het wireframen is er ook onderzoek gedaan naar de Duitse consument (de doelgroep) om zo tot een conversiegericht webdesign te komen. Elke maand komen we tot nieuwe inzichten en zo blijven we het webdesign verbeteren.
Online marketing
Op basis van het zoekwoordenonderzoek ontwikkelden we specifieke landingspagina’s en koppelden deze aan de online marketingkanalen. D.m.v. een handige productconfigurator kies je jouw favoriete boom en wordt deze in heel Duitsland geleverd. Resultaat: een prachtige groei zowel organisch als paid.
